El 1933 Gertrude Stein publica l’Autobiografia d'Alice B. Toklas. En aquesta obra, amb la qual aconsegueix l’èxit comercial i el reconeixement del públic que buscava, utilitza un recurs literari per escriure la seva pròpia autobiografia valent-se de la veu d’Alice B. Toklas (San Francisco, 1877- Par...
El 1933 Gertrude Stein publica l’Autobiografia d'Alice B. Toklas. En aquesta obra, amb la qual aconsegueix l’èxit comercial i el reconeixement del públic que buscava, utilitza un recurs literari per escriure la seva pròpia autobiografia valent-se de la veu d’Alice B. Toklas (San Francisco, 1877- París, 1967), la seva companya des de feia vint-i-cinc anys. Com diu Assumpta Camps, amb aquest recurs “obté la distància necessària per no haver d’expressar, en tant que ‘jo’ que escriu de si mateix, la seva subjectivitat i intimitat personal”. Així, a través de l’Alice, l’autora porta al lector a la casa que les dones van compartir a París entre 1903 i 1933, i per on desfilaven les figures que van definir la cultura de principis del segle XX: dinant amb Picasso, sopant amb Hemingway, parlant de barrets amb Marcelle Braque... Entre anècdotes, divertides o tràgiques, Gertrude Stein fa possible un llibre excepcional que esdevé l’evocació magistral de tot un món i de tota una època.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.