La irresistible atracció del públic per les figures mediàtiques no és pas un fenomen tan contemporani com sembla: el 1935, El fet del dia, aplec de setze converses radiofòniques que Joan Alavedra va donar al seu programa de Ràdio Barcelona i d?onze articles que va publicar a la revista Mirador, es v...
La irresistible atracció del públic per les figures mediàtiques no és pas un fenomen tan contemporani com sembla: el 1935, El fet del dia, aplec de setze converses radiofòniques que Joan Alavedra va donar al seu programa de Ràdio Barcelona i d?onze articles que va publicar a la revista Mirador, es va esgotar en pocs dies. Al cap de trenta-cinc anys, en un context ben diferent, en sortia la segona edició, revisada per l?autor, sota el títol El fet del dia d?ahir i d?avui . Alavedra assenyalava en el preàmbul la desaparició d?uns quants textos «avui impublicables per raons òbvies» i n?hi afegia uns quants de molt recents que no tenien res a veure amb les converses radiades entre el 1930 i el 1935. El llibre que oferim avui reprodueix el primer Fet del dia. I és que hem volgut restituir el to i el so particulars d?un periodista brillant i d?una època que va convertir la ràdio en el mass media per excel?lència. El gust per l?excentricitat, la picardia i un sentit molt bonhomiós de la llibertat en són només uns quants dels ingredients. I és sense restriccions de cap mena que les paraules de Joan Alavedra fan reviure la marginalitat del món jueu barceloní, l?ambient dels casals nudistes o la tragèdia de Mossèn Cinto explicada per una portera.
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.